Reklamační řád
Tento reklamační řád (dále také jako „reklamační řád“) upravuje postup při vytýkání vad a vyřizování reklamací vyplývajících z uzavřené kupní smlouvy mezi prodávajícím, společností Bagmaster s.r.o., se sídlem Novotného lávka 200/5, 110 00 Praha 1, identifikační číslo: 26696631, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 87997 (dále také jako „prodávající“) na straně jedné a kupujícím na straně druhé (dále také jako „kupující“).
1. Práva z vadného plnění
1.1. Za okamžik uplatnění práv z vadného plnění se považuje okamžik, kdy byla vada oznámena prodávajícímu a bylo uplatněno právo z odpovědnosti za vady zboží.
1.2. Prodávající kupujícímu zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží je zboží bez vad, zejména pak, že:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasí,
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu užití (pokud je potřeba),
d) je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy (pokud bylo poskytnuto).
Písm. d) až g) se neužijí, pokud prodávající před uzavřením kupní smlouvy kupujícího upozornil, že některá vlastnost zboží se liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
1.3. V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 1.2. reklamačního řádu, může kupující prodávajícímu takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu na adresu sklad@bagmaster.cz či dopisu na adresu provozovny Bagmaster s.r.o., Nádražní 1, 785 01 Šternberk. Pro reklamaci můžete kupující využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany prodávajícího, který tvoří přílohu reklamačního řádu. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba popsat, v čem vada spočívá a je třeba zvolit, jak chce kupující vadu vyřešit. Reklamaci vyřídí prodávající v souladu s uplatněným právem z vadného plnění.
1.4. Má-li zboží vadu, má kupující následující práva:
a) na dodání nového zboží bez vady,
b) na odstranění vady opravou zboží,
přičemž si kupující může vybrat takový způsob, který je v daném případě přiměřený. Kupující však nemá právo žádat odstranění vady, je-li to nemožné nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladné. V případě takové volby má prodávající právo odmítnout vadu odstranit, nebo má právo vyřešit uplatněnou reklamaci druhým ze způsobů.
1.5. V případě, že:
a) vadu odmítne prodávající odstranit (z jiných důvodů, než uvedených v čl. 1.4. reklamačního řádu) nebo ji neodstraní v přiměřené době po vytknutí vady,
b) se vada objeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením kupní smlouvy,
d) prohlásí prodávající, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího,
má kupující následující práva:
a) právo na přiměřenou slevu z ceny zboží,
b) právo na odstoupení od kupní smlouvy.
1.6. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady,
b) bylo-li zboží použito ještě před objevením vady,
c) nebyla-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním anebo opomenutím kupujícího,
d) došlo-li ze strany kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností kupujícího vrátit tu část zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě nebude vrácena část ceny odpovídající prospěchu kupujícího z užití části zboží.
1.7. Do 5 pracovních dnů od obdržení reklamace prodávající na e-mailovou adresu kupujícího potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. O uplatnění reklamace bude vystaveno písemné potvrzení, ve kterém prodávající uvede datum, kdy kupující uplatnil reklamaci, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a jaké jsou jeho kontaktní údaje, na které mu poskytne prodávající informace o vyřízení reklamace.
1.8. Reklamaci vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení, a to včetně zaslání informace na e-mail kupujícího. Lhůta může být po vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, může kupující odstoupit od kupní smlouvy či požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží. Aby mohl prodávající reklamaci v některých případech řádně vyřídit, je třeba, aby kupující prodávajícímu zboží zaslal. V případě, že nebude zboží prodávajícímu doručeno, nemůže být reklamace vyřízena a o dobu prodlení se prodlužuje doba, ve které musí prodávající reklamaci vyřídit. Pokud v důsledku nedoručení zboží nemůže prodávající zboží přezkoumat, může to být též důvodem neuznání tvrzené vady, a tedy i reklamace. Kupující je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Předání zboží může být provedeno:
a) Zasláním či předáním zboží na adrese provozovny prodávajícího Bagmaster s.r.o., Nádražní 1, 785 01 Šternberk,
b) Zasláním či předáním zboží na adrese prodejny v Plzni: Bagmaster s.r.o., Pod Košutkou 2, 323 00 Plzeň (Po – Pá, 8.00 – 16.00).
V případě zaslání zboží poštou však nemůže být zboží zasláno na dobírku, převzetí takového zboží je prodávající oprávněn odmítnout.
1.9. O vyřízení reklamace bude prodávající kupujícího informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je však kupující povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností kupujícího prodávajícímu původní zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradí prodávající. Po vyřízení reklamace prodávající vystaví potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemně odůvodní zamítnutí reklamace.
1.10. Pokud si kupující zboží po ukončení reklamačního procesu ve lhůtě stanovené prodávajícím nevyzvedne, je povinen uhradit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč / den, maximálně však 500 Kč.
1.11. Kupující spotřebitel má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě dvou let od převzetí zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. U všech produktů se poskytuje záruka za jakost a kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u tohoto spotřebního zboží v době třiceti šesti měsíců od převzetí. Uplatnění práv ze záruky se řídí stejnými pravidly, jako uplatnění práv z vadného plnění.
1.12. Kupující podnikatel musí uplatnit vadu bez zbytečného odkladu poté, co se projevila. V případě kupujícího podnikatele neplatí domněnka, že projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí a existence vady tak musí být vždy prokázána.
1.13. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
a) zboží, které je prodávané za nižší cenu, na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním,
c) použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo, když jej kupující převzal,
d) kdy to vyplývá z povahy zboží,
e) nesprávného užívání zboží nebo zásahu do zboží,
f) nedostatečné nebo nevhodné údržby zboží.
2. Výběr zboží a jeho užívání
2.1. Při výběru zboží je nutné, aby zvolený druh a velikost výrobku přesně odpovídal potřebám kupujícího. Kupující před zakoupením zboží musí vzít v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování zboží. Pouze zboží dobře zvolené z hlediska funkčního, sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití zboží.
2.2. Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné, aby kupující věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost zboží, jako např.: nadměrnou intenzitu užívání zboží, užívání zboží k nevhodnému účelu, nedodržování doporučené nosnosti u daného zboží a jeho přetěžování.
3. Účinnost
3.1. Reklamační řád je účinný ode dne 1.1.2025.